Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Στον "ξένο" πόλεμο



    Ο πόλεμος των ''έξη ημερών''
      προ ολίγων μόλις
                             [τελείωσε ωρών
      άκουσα απ' το τρανζιστοράκι,
      που αγόρασα στο Ναγκασάκι..

     
       Στου ηλεκτρικού,
                    [βρισκόμουν το βαγόνι
      για να ξεχνώ να μην μ' αγχώνει
      το νοίκι ,τα υπόλοιπα τα χρέη,
      και το εξώδικο απ' τη Φιλοθέη,
      που μούστειλε ένας τοκογλύφος.

      Γόρδιος ο δεσμός τα χρέη
                            [κι άλυτος γρίφος !!

Η λύση ?? πάλι το βαπόρι...

Απ' το πρωί έβαλα πλώρη,
να πά να βρώ καμιά δουλειά,

στη πιάτσα...…

              [κάτω στον Πειραιά.

Κεί, που κολλάνε τα χαρτιά,
με τα “ζητούνται και λοιπά”,
όποτε γουστάρουν τ' αφεντικά
να βρούνε ναύτες για δουλειά,
κι οι ναυτικοί που
ψάχνουνε 
                         [πότε για φορτηγά,
και πότε για γκαζάδες,
             [τζενεραλάδικα και βουβά,
στην Ακτή Μιαούλη, κεί τριγύρω,

                           [από την Νοταρά,
εκεί...... στο ''Σίτυ του κινδύνου'',
(καμία σχέση βέβαια,

        [με το ''Σίτυ του Λονδίνου'')

Τόπος συνάντησης... 

                  [πάντοτε ο Πειραιάς,
η μάνα πούνε της "ναυτουργιάς".

Σαν περπατάμε προκυμαία,
σχεδόν γνωστή κάθε παρέα,
γιατί 'ναι όλοι ναυτικοί,

ξέμπαρκοι...….
         [που με σπουδή
ψάχνουν καράβι.....
                [νάναι ''καλό'',
κι όχι σαράβαλο παλιό.
Μα, όταν το χρήμα

   [είν' μπόλικο, είναι καλό,
το παραβλέπουνε κι αυτό,
και οτιδήποτε άλλο........
             [και πάνε σαν υπνωτισμένοι,
γιατί "ματσοί" πως θα γυρίσουν
                 [σκέπτονται "δουλεμένοι", 
καθώς κατά τεκμήριο,
              [φεύγουνε καταχρεωμένοι..

Μεγάλη διαδρομή Πειραιάς-Αθήνα,
και μόλις φτάνω.....

        [πέφτω επάνω στον Ντουζίνα,
έε που αλλού ??   στη Νοταρά.

          ''Είσαι'' μου λέει ψιθυριστά,
          ''νάρθεις μαζί μου στον γκαζά,
          χέ@τα ρε συ τα φορτηγά,
          τώρα πια κάνανε ειρήνη
          και για Ισραήλ μας δίνει
          σακούλα με δολάρια τίγκα
          το πρακτορείο του Δαλαβίγκα'',

(ατζέντες ξένης εταιρείας,
ξέρεις, σημαίες ευκαιρίας,
που πειρατικές τις λέμε

όπου συχνά....
    [συντρόφους κλαίμε).


Είδαμε ένα τσούρμο,
   [ένα μπουλούκι, μία φουρνιά
με χαβαλέ και θόρυβο
   [από μπροστά μας να περνά...

Πως πάγαινε λέγανε
             [να καταγραφεί
μπας και .....
  [τους πάρουνε για 'κει.
Ακούω να λέει
[τον μαστρο-Θωμά,
που στέκονταν εκεί σιμά :
"Κάποιοι...……
[ποτέ δεν θα γυρίσουν.....

Είπα "Σιγά τα λόγια του 
        [και μη με εμποδίσουν"

       ______________

Στους φόβους μου...
            [λέω να μ' αφήσουν,
ενώ 'φευγα με τον Ντουζίνα
απ' τ' αεροδρόμιο απ' Αθήνα....


Μαζί και ο μαστρο-Θωμάς
όλοι μαζί για το  "Μαδράς",
όπως το λέγαν το καράβι.

Τόχαμε παραλάβει
στο Εϊλάτ, στον Νότο,
δίπλα στην Άκαμπα...
                  ….γαμώτο...

Τα εμπορικά λιμάνια αυτά,
το ένα στ' άλλο είν' κοντά,
και μοιάζουν τόσο ειρηνικά, 
που δεν σου πάει το μυαλό 
πως δίπλα έχεις τον εχθρό.

Μα τα φαινόμενα απατούν.
       _____________


Με το μπήκαμε ο Ρακούν
          (ψευδώνυμο του κοκκινοτρίχη)
          μας λέει.......
                             ''εμείς είχαμε τύχη
          και φεύγουμε σώοι κι αβλαβείς...


          Τι εννοώ... σύντομα θα το δεις...'',
          είπε κι αρπάζει μια βαλίτσα,
          ενώ μαϊμού μία σταλίτσα
          στο ώμο του είχε γαντζωθεί,
          μην την αφήσει μοναχή.

          Αυτό που ο Ρακούν εννοούσε
          στα αυτιά μας ήδη αντηχούσε...


          Σκάγανε γύρω δυναμίτες,
          φρουρούς, το πλοίο είχε δύτες,
          για σαμποτάζ, που αγωνιούσαν,
          βουτούσαν και ξαναβουτούσαν,
          να ελέγχουνε τα ύφαλα,
          μη γίνουμ' όλοι θρύψαλα..

          Μια μπόμπα να κολλήσουνε
          όλα θα τα διαλύσουνε... !

          Ανελλιπώς μιά διμοιρία
          με πολυβόλα...
                        [όλα τα πλοία
          συνόδευε για να φορτώσουν
          στην “Ερυθρά”...
                         κι όταν κοιμόσουν
          τα τζετ ''μιράζ''...
               [συνέχεια σε ξυπνούσαν,

          που από πάνω μας
                          [χαμηλοπετούσαν
          και το καράβι μας 
                                [φρουρούσαν...

          Απ' τις βουτιές....
                      [όταν οι δύτες ανεβούν
         με τους γραικούς πολύ απορούν,
         μεσ' απ' τα δόντια τους μιλούν:

            ''....για δες ρε συ κάτι μ@@@κες,

                 είν' τυχοδιώκτες.....

                                         [γιά είν' βλάκες
                 που ήρθανε μες στη φωτιά
                 …..να κονομήσουνε λεφτά... ?

____________________________________________________________

 Από το βιβλίο "Σπασμένος κάβος". βιωματικό έμμετρο έργο του Οδυσσέα Ηβιλάγια 
No 10/ e-mail: pmataragas@yahoo.com /
Επιμέλεια - προσαρμογή κειμένων Cathy Rapakoulia Mataraga

___________________________________________________________________



* Πόλεμος των Έξι Ημερών, γνωστός και ως Αραβοϊσραηλινός Πόλεμος του 1967 ή Τρίτος Αραβοϊσραηλινός Πόλεμος, ξέσπασε μεταξύ του Ισραήλ και των Αράβων γειτόνων του, την Αίγυπτο, την Ιορδανία και την Συρία. Το Ιράκ, η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και η Αλγερία συνεισέφεραν με άντρες και οπλισμό στις Αραβικές δυνάμεις.
Στις 5 Ιουνίου στις 07:45 ώρα Ισραήλ, ήχησαν οι σειρήνες της πολιτικής άμυνας σ’ όλο το Ισραήλ, και ταυτόχρονα η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία εξαπέλυσε την Επιχείρηση Moked (Εστία). Εκτός από 12 αεριωθούμενα, τα υπόλοιπα 188 της Ισραηλινής αεροπορίας έφυγαν από το Ισραηλινό FIR σε μια μαζική επίθεση στα αεροδρόμια της Αιγύπτου.
Τα Ισραηλινά αεροπλάνα κατευθύνονταν πάνω από την Μεσόγειο πριν να γυρίσουν προς την Αίγυπτο.
Οι Ισραηλινοί πιλότοι ήρθαν κάτω από την μύτη της Αιγυπτιακής κάλυψης ραντάρ και πολύ πιο κάτω από το χαμηλότερο σημείο στο οποίο οι πύραυλοι εδάφους-αέρος SA-2 μπορούσαν να καταρρίψουν αεροσκάφος. Οι Ισραηλινοί ανέπτυξαν μια μεικτή επιθετική στρατηγική: με βομβαρδισμούς και πολυβολισμούς εναντίον των εχθρικών αεροπλάνων, και με βόμβες διείσδυσης στην άσφαλτο των διαδρόμων των αεροδρομίων, ώστε να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Το αποτέλεσμα ήταν πως όσα αεροπλάνα δεν υπέστησαν ζημιές, δεν μπορούσαν ν’ απογειωθούν και έτσι έγιναν στόχοι για να επόμενα κύματα της Ισραηλινής επίθεσης.
Η επίθεση ήταν πιο επιτυχημένη ακόμα και από τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις των Ισραηλινών. Οι Αιγύπτιοι αιφνιδιάστηκαν απόλυτα, με αποτέλεσμα να καταστραφεί ουσιαστικά ολόκληρη η Αιγυπτιακή Πολεμική Αεροπορία χωρίς καν να προλάβει να απογειωθεί. Πάνω από 300 Αιγυπτιακά αεροσκάφη καταστράφηκαν.

Η επίθεση έδωσε στο Ισραήλ αεροπορική ανωτερότητα για το υπόλοιπο του πολέμου. Πριν τον πόλεμο, οι Ισραηλινοί πιλότοι και τα επίγεια πληρώματα είχαν εκπαιδευτεί εντατικά στον άμεσο ανεφοδιασμό αεροσκάφους που επιστρέφει από εξόρμηση, επιτρέποντας σε ένα μόνο αεροσκάφος να πετάει τέσσερις φορές την μέρα (σε αντίθεση με τον μέσο όρο των Αραβικών αεροπορικών δυνάμεων με δύο εξορμήσεις την μέρα). Αυτό επέτρεψε στην Ισραηλινή αεροπορία να στείλει πολλά επιθετικά κύματα εναντίον των Αιγυπτιακών αεροδρομίων την πρώτη μέρα του πολέμου, συντρίβοντας την Αιγυπτιακή Πολεμική Αεροπορία. Αυτό επίσης συνέβαλε στην πίστη των Αράβων πως η Ισραηλινή αεροπορία είχε την βοήθεια ξένων αεροπορικών δυνάμεων. Οι Αραβικές αεροπορικές δυνάμεις βοηθήθηκαν από πιλότους της Πακιστανικής Πολεμικής Αεροπορίας, όπως και με κάποια αεροσκάφη από την Λιβύη, την Αλγερία, το Μαρόκο, το Κουβέιτ και την Σαουδική Αραβική για ν’ αντισταθμίσουν τις μαζικές απώλειες που δέχτηκαν την πρώτη μέρα του πολέμου.

Μετά την επιτυχία της πρώτων επιθετικών κυμάτων εναντίον των κυρίων Αιγυπτιακών αεροδρομίων και των επακόλουθων επιδρομών, η Ιορδανική, Συριακή και Ιρακινή πολεμική αεροπορία επιτέθηκαν στο Ισραήλ. Το Ισραήλ απάντησε κι εκείνο με δεύτερο γύρο αεροπορικών επιθέσεων στα Αιγυπτιακά, Ιορδανικά και Συριακά αεροδρόμια, τα οποία αφάνισαν την πολεμική αεροπορία όλων αυτών των
χωρών.


  σπασμένος κάβος  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.